Friday, February 25, 2011

bru ku sedar kepentingan membaca buku...

tukang merepek - Lily at 11:30 PM
dlu msa aku part 1,aku kna beli 1 buku ni...bpak mhal lah harga dye..RM100++...ktanya buku ni sgt berguna la...smpai degree pn leh guna...tp bla aku tgok rupa bku 2,aku dh tau dh smpai bila pn aku xkn guna...bpak tebal ah....baling kt peragut leh mati peragut 2...
ni la rupa buku 2...buku ni hard cover n sgt tebal...
aku dgn confidentnya xbeli la buku ni...n da truth is,smpai aku part 3 pn xpnah guna buku ni...aku pn xnyesal la sbb xbeli bku ni....tp bla aku start praktikal,aku n bdk2 lein xreti asah pisau,lawah btol bla chef xreti asah pisau...one day, roommate aku menyelak2 pro cook dya,then dya ckp dlm pro cook 2 ada ajar cara asah pisau...i was like "what??"....lawak gler,ajar cra asah pisau dlm buku...tp pk2 blek,ptut la bku ni sgt berguna,bnda remeh cm2 pn diorg ajar...now,aku dh nyesal sbb xbeli bku 2...nsib beik lg 2 buku aku beli...
ni bku garde manger...dye byk cte psai appetizer,salad,n ape2 yg bleh dijadikan pembuka selera lah...cre2 nk wat sosej pn ada...

ni plak pro bake,mcm pro cook jgak tp dye byk explain about baking n pastry...
disebabkn aku mnyesal xbeli pro cook,tdi aku pn mnyelak2 la 2 bku ni....kot2 ada bnda berguna yg aku xtau ada dlm bku ni....guess what i've found...RESEPI MACARONS!!damn...knpa la selama ni aku xpnah perasan da resepi 2 dlm bku aku ni...pnat je aku google resepi dya ari 2...mcm2 flavor macarons dye bg n mcm2 resepi nk wat krim dye bg...aku pk2 blek if aku stdy resepi 2,aku leh wat macarons yg mcm2 flavour...omg!!e2 la akibatnya klu mls bca buku ye...bli buku byk2 n mhal2 tp klu xpnah bce,xde guna...klu dri dlu aku bca buku ni...aku dh jdi usahawan macarons dh skrg...huhuhu....sy sgt menyesal...

0 org berkata-kata:

Post a Comment

 

...merepek-ing blog... Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez